Internationale Dag van de Podologie
Een Internationale Dag van de Podologie 2019, wij willen jullie betrekken!
Ook dit jaar organiseert de FIP-IFP een campagne voor de Internationale Dag van de Podologie.
Vanaf 3 juni 2019 worden wekelijks infographics, artikels, video's en posts gedeeld via de verschillende social media kanalen van de International Federation of Podiatrists en specifieke International Podiatry Day kanalen. Alles wat gepost wordt, zal terug te vinden zijn op de website van International Podiatry Day: www.internationalpodiatryday.org.
U kunt deze berichten leuk vinden, delen of retweeten om het bereik van elk van hen te vergroten. Vergeet niet om #FeetMatter, #InternationalPodiatryDay, #FIPIFP, #DefeatFeetProblems en tag met @intpodiatryday en @FIPIFP te gebruiken.
Op de Internationale Podiatry Day zelf zal er een grote drukte gecreëerd worden in de podologische gemeenschap door iedereen het IPD-frame op Facebook te laten gebruiken en een selfie te maken op het werk, alleen, met collega's of met je favoriete instrument.
Volg IPD op sociale media:
- Facebook: https://www.facebook.com/IntPodiatryDay/
- Instagram: https://www.instagram.com/intpodiatryday
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/intpodiatryday/
- Twitter: https://twitter.com/IntPodiatryDay
Internationale Dag van de Podologie 2018
“De podologie is tot heden nog het beste bewaarde geheim in de gezondheidszorg. Internationaal zijn er landen waar podologen er hun vaste plaatst hebben maar in België is, hoewel de erkenning, het beroep nog te weinig bekend bij het grote publiek en bij andere zorgverstrekkers,” zegt Carine Haemels, voorzitter van de beroepsvereniging. “Deze dag zorgt ervoor dat het beroep van podoloog in de bloemetjes wordt gezet en dat zijn/haar bijdrage aan de levenskwaliteit van vele patiënten wordt belicht.”
De Belgische Vereniging der Podologen is lid van de Internationale Federatie der Podologen en neemt deel aan de activiteiten die gepland staan. Tijdens de dag zullen er video’s worden geplaatst van voorname podologen wereldwijd die het beroep en haar meerwaarde belichten. De campagne vindt voornamelijk online plaats daar patiënten met voetproblemen ook vaak te rade gaan op het internet in plaats van de stap te zetten naar een podoloog. Wij hopen dat deze campagne hier verandering in zal brengen.
De BVP-ABP is als lid en officiële vertegenwoordiger van de FIP-IFP de enige Belgische vereniging die het logo van IPD mag gebruiken.